Hummer till nyår

Vi ska vara hemma hos oss i nyår. Våra grannar kommer in på mat & god dryck. Köpte även lite fyrverkerier, brukar inte ha det för barnen är så rädda..(tack och lov, faktiskt)..men i år så köpte vi ett litet paket. Mina barn har väldig respekt för "bomber". Dom står gärna inne vid vårt bruspråk och tittar ut. Vill inte stå ute och kolla..det låter ju så illa.
Jag är ju jätteglad för det....hoppas det håller i dig..:-) Fast dom blir ju större dom med.

Iallafall har M köpt hummer till nyår. Har ALDRIG ätit hummer...någon som har en smaskigt recept på vad jag ska göra med dom?! Måste googla lite på recept.

Min man kom hem och frågade om han kunde åka till USA en vecka i februari...hjälpa en kompis med en bil.
VA? Utan oss....glöm det!!! -Ja, jag förstod att du skulle säga NEJ.
Efter ett par dagar och jag fått smälta det lite så sa jag att OK, du får åka men bara om JAG får åka helt själv i höst...utan M och utan barn...Självklart!!!
Så nu sitter jag och kollar på Egypten i oktober. Har varit där 2 ggr och jag bara ÄLSKAR de landet!
Nu måste jag även hitta en vän jag kan åka med. Svårt det där...för man ska ju faktiskt kunna umgås en hel vecka tillsammans. Jag har ju många kompisar...men inte så många som jag vill vara en HEL vecka med...dessutom bo i samma lgh. Förstår ni?! Men jag har några som jag ska fråga...:-) Hoppas det blir av bara.

Kram kram



Kommentarer
Postat av: Linda

Ååå Egypten!

Du gillar det asså, det har vi funderat på.

FN vi måste börja umgås så du kan fråga mig sådana dära gångerfniss*

Gott med hummer..tror jag..har heller aldrig käkat det men älskar skaldjur så hummer är nog super gott!!

Jg tycker också raketer är lite läskiga..när jag var lite vågade inte jag heller gå ut, stod inne då jag med så jag förstår dina barn:)



Kram Kram

2008-12-28 @ 17:30:22
URL: http://gullmalva.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej!

Visst är det otrevligt med raketer, men står man bara en bra bit ifrån så går det väl an.

Skoj att du ska få åka iväg utan barn & gubbe, det kan man behöva ibland..Ska vi hinna med en fika innan jag flyttar?

Ha det gott! kramiz

2008-12-28 @ 22:01:56
URL: http://Titti40.wordpress.com
Postat av: sanna

Hej! Åhh tänk om jag kunde få komma hem och säga får jag åka till Usa en vecka vilken dröm. Jag hade tvingat honom att ta med dig om jag var du.. =)

Hoppas julen varit fin för dig och hoppas du får en riktig fin Nyår låter ju väldigt gott de där..

Kram

2008-12-28 @ 23:32:11
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: sanna

Hej! Jag jag kommer inte ihåg vad den heter vet så lite än om den. Bara att det inte finns någon forskning på den och den är bara några i sverige som har den. Jätte ovanlig sjukdom, som tar över ansiktet med blålilla utslag i ansiktet.



Hoppas du får en riktig fin Nyår nu tjejen.

Kramar om

2008-12-30 @ 19:44:07
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Annica

Toppen att ungarna är rädda för raketer, jag tjatar och tjatar på sonen om att vara försiktig så han inte smäller av sig skallen i kväll!

Ha en riktigt bra dag och Ett Gott Nytt År från mig!

2008-12-31 @ 11:25:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0